Tranan är min vän.

När jag åker te jobbet åker jag förbi en åker. Där går två tranor å dä har dom gjort i flera månaders tid. Igår va dom inte där..jag sa till pappa "Men vart ä mina små vänner?!" Å då kan man undra när tusan jag började se fåglar som vänner. Jag har ju fågelfobi. Men i alla fall va dom mitt stora funderarämne hela dan sen. Jag funderade på om dom pratar mä varann när dom går där dag ut å dag in. Dä vore ju jävligt tråkigt annars. Å så funderade jag på om dom kan prata mä andra djur..typ hararna som springer omkring där. Å jag tänkte även på vem av dom som bestämmer när dom ska dra, om dom inte kan prata. Flyger en bara iväg å den andra efter å fattar ingenting. Dä ä skumt dä där.

Å sen slog mej tanken hur konstiga dom måste tycka vi människor är.
..på hemvägen va dom tebax..tack å lov..

Gerry ska köra mej te jobbet idag. Dä betyder tävling ni vet.
EAS- extreme animal sound.
Jag kommer vinna eftersom jag har full koll på alla djur hela vägen.


Emma el Gerry säger
:

ja det är ju hemmavägar för dig

Eliin säger:
mm men jag har ett problem. tranor..hur låter dom?

Emma el Gerry säger:

Tranan har ett högljudt nasalt och skorrande trumpetande.

Emma el Gerry säger:

du vet jag kan ju så'nt här

Eliin säger:
å jag vet vart dom går

Emma el Gerry säger:

jag vet även att de inre förlängda armpennorna har upplöst, krusigt fan, v
ilka bildar en krusig stjärtliknade fjäderbuske.

Eliin säger:
Jag kommer ta dom

Emma el Gerry säger:

tar en annan väg

Eliin säger:
nej.


Publiken säger
Postat av: Kotteby

Annars kan man göra ett litet hål på en stor vattenmelon. Sedan fylla vattenmelonen med 1 Liter vodka. Stoppa in den i kylen ett dygn.



Sedan, dagen efter när man grillar, så käkar man vattenmelon som efterrätt. Kanongott....och fyllan är ett faktum!



Happy Fourth!

Som de säger här i Amerika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback