Seriöst ämne. För en gångs skull.

Jag citerar från min nya favvotidning:
"Regeringen har nyligen skickat ut ett nytt förslag på remiss.
Där föreslås att den som varit sjukskriven i sex månader,
och bedöms kunna arbeta i viss mån,
ska förlora sin sjukpenning. Detta gäller även om personen
inte kan gå tillbaka till sitt vanliga jobb"


Man skulle i så fall va tvumgen å ta första bästa jobb.
Dä verkar lite tokigt faktiskt. Tycker jag.

image753
Jag skiter väl i VeckoRevyn.
Tacka vet jag HotellRevyn. Dä ä bra skit!

Publiken säger
Postat av: Louise

Hehe.. hur länge har du haft körkort?

Postat av: jenny

så om man kan arbeta i "viss mån", dvs kanske 25% så ska man förlora hela sjukpenningen. Det låter ju logiskt, not! Vad fan ska man leva av då liksom..

2008-03-26 @ 15:37:24
URL: http://www.pappasflicka.blogspot.com
Postat av: Dag

Men det finns ju inga som är sjuka på riktigt, alla bara bidragsfuskar. Eller hur var det nu?!

2008-03-26 @ 15:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback