Dä här med nattjobb alltså..

Jag har ju som bekant jobbat inatt. Att jobba natt på ett hotell är förmodligen inte som å jobba natt på en industri, tippar jag. Robban har försökt bossa mä mej.
"Bara för jag är praktikant kan du inte köra mä mej..jag går rundan..
DU kollar vattnet..okej?!"
Pff, vem tror han att han ääär lixom!

Vi har bland annat gjort rent en jacuzzi. Fy fan för hudavlagringar säger jag bara..inte fräscht nånstans. Dä tog en jävla tid det där, Sen har vi kollat lite på tv, skrubbat serveringsgången, fått besök av en hungrig kille från Falun. Vi har varit ute å "tagit luft" en hel del, å kollat lite på tv..å gått i korridorerna för å försäkra oss om att gästerna håller käften.
Ja, det är väl det man gör typ. Glider.
Tills klockna närmar sej sex..då får man svisch inta en helt ny roll.
Då ska det kirras frukost till 100 gäster.
Bacon å äggröra å bröd å en jävla massa pålägg. Typ.

Varje gång jag tittade på klockan inatt jämförde jag mä hur det brukar va på party.
02.15 Palma
02.18 Leta skjuts hem
02.30 Va på väg hem å ringa till gud å alla mänsker.
03.30 Scenbyggar-Jimmy skulle har ringt om det hade varit lördag.
Typ så!

Tack å lov att jag i alla fall är hemma nu.

Nu ska jag sova. Gomorron!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback