Snöigt i Silverdalen!

Vi har snö här hemma nu. Jag gillar ju inte snö så vidare värst. Mest för att jag inte kan köra bil i snö. Istället för å gå ut å göra snöänglar är jag inne å bakar bullar. Mycke bättre. Ska med pappa till Motala sen oxå, eller om det va Mjölby. Same shit. Han ska hämta en ny bil å jag får åka sällskap. Man gör ju det mesta för å slippa skriva rapport, känner jag.

När han ringde förut pratade han om helgen.
Pappa: Va ni på pumpen i lördags oxå eller?
Jag: Nej..
Pappa: Va?! Varför inte då?

Å igår när jag sa till PejronPäron att jag inte skulle ut mer fick jag:
"Du måste skärpa dej! Har du blivit nykterist eller?"

Nej, jag har bara lagt av å gå ut!
..det är långt till helgen hörrni..jag hinner nog reka till mej..

Det börjar lukta bullar här.
Bagare Bengtsson bakar bara brända bullar,
som man säger när man värmer upp rösten!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback