Mooses on the road!

I eftermiddags va jag på ett litet äventyr med mamma å Maggan, Curlys mamma. Vi gled iväg till Vetlanda.  Dom där två damerna satt fram, å jag satt bak å småflinade åt dom lite för mej själv.

Maggan: Tjurig kan en ju va men vi bliret ju inte på varann
Mamma: Nej precis.
Maggan: Vi är ju bäst.
Mamma: Japp. Absolut!

Undra vem jag har fått mitt ego ifrån?

Maggan skulle köpa "e wutig jacke". Den fanns inte, men dom shoppade loss rätt bra ändå dom där två. Jag gick mest å klagade över hur fattig jag va.
Utan resultat knappt. Typiskt.

På hemvägen såg vi älgar. 8 stycken. Det är skitmånga älgar.
Först såg vi två "årskalve", sen såg vi "fjolårskalve" å sen "e tjur"
Efter den här roadtripen vet jag även varifrån min småländska kommer!

Gonatt!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback