Körrka!

Nu har jag klarat av ett dop. Little B döptes i Lönneberga kyrka å han skötte sig alldeles ypperligt. Han är söt som smet å han gillar mej.

När vi satt där i kyrkan satt Gerry å sa att han minsann inte skulle lägga några pengar i kollekten. Jag va lite mindre tuff å snodde till mej några kronor från mamma. Så började dom gå runt, å då kom det, "men för helvete, ge mej en spänn då!".
Han fick 1. Han vågade inte heller inte skänka några ören!

På efterfesten dukades det upp 7 sorters kakor och vaniljbullar och tårta. Jag tog inget förutom ett glas cola light. Har man börjat nytt liv så har man.
Det suger.

När jag kom tillbaka hit hem fällde jag nästan en tår av glädje för att det fortfarande va glöd i spisen så jag slapp gå igenom fåfyrpåhelvetetprocessen igen.
Men det är fortfarande inte varmt. 15.4 grader. Brrrr!


Mitt å Little Bs första möte. Fler lär det bli.
Jag å Therese har ju egentligen tradition å ses varje vecka.
Men såhär i vinterväglag får man rucka på den!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback