Mammaturné!

Idag har jag varit ute på lite äventyr med mamma igen.
Hon shoppade kläder å jag tittade på.
Sen gick vi å fikade..eller åt frukost, man kan kalla det va det vad man vill.
Hon satt i alla fall å kollade på mej.

Mamma: Men, du kan ju inte svälja för jösse namn!
Jag: Kan jag visst!

Sen åt vi vidare i tystnad..sen klämde hon ur sej:
"...å små öron har du oxå!"

Jag kan svälja, men inte lika bra som alla andra. Om ni äter med mej nån gång kan ni tänka på hur jag ser ut, men gör det i smyg så jag inte börjar undra.
Jag är lite för trång i halsen för mitt eget bästa helt enkelt.

Å det där med öronen vet jag oxå om, men hellre små öron och bra hörsel än värsta dumboöronen å inte höra bättre i alla fall. Så det så!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback