Jag vs Mormor, ett lika!

Mormor: Jag tycker du är lite brun.
Jag: Jag vet!
Mormor: Alltså, jag tycker INTE att du är så brun.
Jag: Men..det är jag ju visst!
Mormor: Jag hade förväntat mej en liten pepparkaka, å så såg jag en liten blekis i affären!
Jag: Så blek är jag inte!
Mormor: Men du har ju faktiskt varit utomlands å det va ju varmt sa du ju!
Jag: Ja, fast jag har inte varit i värsta värmeböljelandet, jag va i Tjeckien!
Mormor: Du borde va brun ändå. Jag satt ute igår jag, i en halvtimme. Det syns ju.
Jag: Jag tycker inte du är brun heller!!
Mormor: Det säger morfar att jag är.
Jag: Det är du inte!


Första raden uppifrån, person nummer 3 (bredvid hon med barnet): Jag.
Andra raden uppifrån, person nummer 2: Mormor.

Mission "bli brunast i sommar" - to be continued.


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback