Tillåt mig gnälla!

Idag ska jag inte gnälla på andra. Bara på mig själv. 

Jag har en rygg som gör jätteont. På två olika ställen. Nere i svanken, och längre upp. Svanken gör ont hela tiden, å det har den gjort ganska länge så det har jag vant mig vid. Men där längre upp, det är jag inte van vid, och det hatar jag. Det lixom hugger till rätt vad det är å jag vill falla ihop.
"Men du är ju bara muskler", sa pappa. Jag tror han menade det, istället för du.
Men nu går jag runt å trallar "jag är bara muskler..ladididiaaa"

Det där är inte enda stället jag har ont på. Jag har ju ont i vänsterknät oxå.
Det gör ont när jag ligger still å ska sova, när jag böjer mig ner, när jag går nerför trappor, när jag går uppför trappor, när jag hoppar, när jag springer.. men inte när jag sitter.
"Gå till läkarn" säger dom.
"Jag ska" säger jag.

Förutom mina smärtsamma åkommor mår jag bra. Bättre än vad jag brukar göra den här årstiden. Jag brukar va konstant sjuk. Det är skönt å få va frisk!



En bild från en balkong i Spanien!

Jag skulle inte misstycka om jag va där nu. Inte det minsta!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback