Kidsitting!

Idag är jag barnvakt. Klockan är 8.05 och här har varit full rulle hur länge som helst. Jag kom hit 05.12 ungefär..då smög jag omkring för att jag inte skulle väcka dom.
Det lyckades. Men sen började dom röra på sig å jag tänkte: helvete.
"Adam..visst är det sköönt å va vaken?" Nej nej nej nej, det är inte skönt å va vaken en lördagmorgon, Ida Kennmark.
Jag välkomnade dom upp å nu är det som sagt fullt ös.
Tur dom är så pass stora (3 å 5)  så dom i alla fall kan spela dator. Det gör dom nu!

Senare ska vi på Barnens Dag i järnvägsparken.
Jag kommer sätta mig nånstans å låta dom löpa fritt. Det går inte hålla koll på två som är mer vilda än tama bland folk. Kanske inte ens känner dom där. Det återstår å se.

Wish me luck, det är mycket kvar av dagen!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback