2013. Trevligt att du kom å skönt att du gick!

>> Januari började typ med att jag sökte jobb som personlig assistent under en resa till Thailand. Bara för jag inte ville flytta till Jönköping och fortsätta jobba efter resan fick jag det inte. Eller okej, kanske inte bara därför. Men nästan. Mitt fjärde gudbarn föddes också. Didrik. På samma dag som morfar men 87 år senare!
 

>> I Februari känns det som att jag mest jobbade. Det är ju en trist månad. På kryssning var jag förresten. Det var ju då jag var så jäääävla gnällig för jag hade både halsfluss och öroninflammation samtidigt men inte fick komma till läkarn. Så jag åkte ut på havet å bedövade smärtan med sprit helt enkelt. Fanns inga andra alternativ.

 

>> I början av Mars åkte jag till Sälen med samma smärta, i öron och hals. Men då hade jag faktiskt tvingat läkarna å undersöka mig så jag fick en pencillinkur och örondroppar. Jag blev frisk och gick nedför en skidbacke, drack öl i solen och ramlade nästan av en trasig skoter uppe på fjället. Senare i månaden åkte jag på kryssning igen. Frisk denna gång.

 

>> I April tog mitt ena jobb med sig mig och drog till Åre i en veckas tid. Under tiden jobbet åkte skicart satt jag å solade mot en husvägg och fikade. Mycket skönt. Om jag höll mig frisk? Oh no, det gör jag aldrig när jag åker uppåt landet. Jag fick magsjuka lagom till hemvägen. 16 timmar i buss. Inte mitt bästa bussminne!

 

>> Maj! Då fyller jag ju år. Viktigaste händelsen. Jag var på kurs i Sthlm också, och just där i en hotellsäng tog en fantastisk resa fart på nytt. (Jag vet vad ni tänker men det är inte vad det handlar om, pervon!)

 

>> Juni bjöd på HÅKAN HELLSTRÖM i Göteborg. Sen fortsatte det med festival i Hultsfred och senare på Bråvalla i Norrköping. Att jag överlevde juni med min ålder har jag lite svårt å förstå fortfarande. Men det var nog årets roligaste månad!

 

>> I Juli var det folkracevecka som vanligt. ”Tappra försök i grus damm å röök, fooolkraaace, foooolkraceee!” Och jobb. Semester kan dra åt helvete, tänkte jag den här sommarn. Jag var i Eksjö också, på diggiloo. Med betalt.

 

>> I Augusti såg jag Winnerbäck å Kent i Stockholm. Robyn var där också, men då avvek jag från platsen ett tag. Tror även det var här jag tog sommarens första och enda dopp. Inte likt mig, jag brukar va värre än en valross. Om dom ens badar.

 

>> I September var jag på kryssning igen. Herregud gör jag inget annat än å far runt på havet kan man undra såhär i efterhand? Well well. Det var jag säkert ”värd efter en lång å slitsam sommar”. På nåt konstigt sätt brukar jag alltid tycka att jag är värd å åka på kryssning för nåt jag har gjort. Man kan ju göra det bara för man tycker det är kul också å inte behöva förtjäna den innan.

 

>> Oktober var blandat med två olika sorters kaos kan man väl säga. Ibbes utvisning engagerade hela landet. Han är kvar, tack vare detta skulle jag vilja påstå. Thank you all! En gammal resa tog totalt slut och en ny tog ännu mer fart. Lite kaos, lite sorgligt, lite glatt och lite förvirrande.

 

>> I November fick jag Magnus på kroken. Det lönar sig till slut å va ettrig och oemotståndlig. Å så såg jag Winnerbäck igen. Bra månad!

 

>> Nu är det december. Jag har varit i Ullared, på idol-final och julshow på Globen. Jag har lyckats jobba varje dag på julen och idag är det nyårsafton!

 

Vi får väl se vad nästa år har att erbjuda!

 
 
Puss!

 


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback